Jag

Jag

tisdag 8 november 2016

Ljudredigering UG2 B

Uppgiften 2 B bestod av att spela in fem ljud som barn känner igen inomhus detsamma med fem ljud utomhus som skulle sammanfogas till en fil samt en egensjungen sång i en egen fil.
Ljuden spelades in på Ipaden via appen Hokusai Audio Editor. Därefter laddade jag upp ljudfilerna till googele Drive. Därifrån hämtade jag hem dem till datorn för att sedan i http://www.apowersoft.se/gratis-online-video-ljudomvandlare  konvertera från Mp4 till Mp3redigeringsprogrammet Audacity inte accepterar Mp4. Efter konverteringen så lades ljuden in i redigeringsprogrammet Audacity där inomhusljuden gjordes till ett projekt och utomhusljuden gjordes ett annat projekt. I bearbetning av sången i Audacity lade jag på reverb för att öka rymden. Projekten exporterades till tre ljudfiler i Wav-format som jag sen lade upp i Soundcloud där de nu kan lyssnas på.
Ljuden inomhus är toalett, dammsugare, telefon, mikrovågsugn och bestick. Inomhusljud
Ljuden utomhus är bil, biltuta, löv, hammare och vattenbrunn. Utomhusljud
Sången är ”Twenkel twenkel little star”. Sång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar