Att arbeta i grupp är otroligt lärorikt men också en
utmaning. Mina tankar och funderingar möter seminariegruppens reflektioner
kring de olika frågeställningarna vilket gjorde att jag fick nya perspektiv på
t.ex. de olika begreppen som vi diskuterade.
På den här bloggen skriver jag reflektioner om mitt lärande kring digitala verktyg
Jag
![Jag](http://4.bp.blogspot.com/-UnAJh4xm9Vk/V__HhwuXxVI/AAAAAAAAAQs/fEm_nRFpvb4shpCBz7YIpitK_5s4qnJqwCK4B/s752/Max%2Boch%2BIngrid5.png)
måndag 29 maj 2017
Seminarieuppgifter
I kursen ingick att vi skulle ingå
i en seminariegrupp. Gruppen skulle ha två seminarium och två gruppuppgifter. Uppgiften
bestod av att vi skulle svara på frågor och lämna in ett gemensamt dokument på
varje uppgift. Våra träffar har skett via Hangout och Google dokument. Det
första seminariet handlade om olika begrepp som behandlades i kursen som design för lärande, meningsskapande, tecken på
kunnande och tecken på lärande, meningserbjudande, affordanc,
representationer och multimodal kommunikation. Vid det andra seminariet skapade
vi en utvärderingsmodell för appar. I
uppgift tre skulle vi reflektera över de
praktiska delarna som vi har arbetat med och koppla det till litteraturen och i
uppgift fyr skulle vi testa och reflektera
över en Google Cardboard.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar